Blog

Blog

Podul lui Sfredeluș

Elena este o femeie ambițioasă, puternică, perseverentă și cu multe pasiuni și hobby-uri, de care și-a dat voie să se ocupe din ce în ce mai mult, începând din 2019. După 13 ani în comunicare instituțională, drum vocațional urmat cu mare bucurie și dăruire de sine, dar și cu deadline-uri nenumărate și presante, nopți pierdute și timp pentru ea la care se învățase treptat să renunțe sau să-l amâne în fața altor priorități de moment ale jobului, a spus STOP.

Cum ai luat această decizie, destul de grea pentru mulți dintre noi?

O colegă, mamă și ea a doi băieți, ca mine, m-a inspirat să fac o schimbare, punându-mi într-o altă perspectivă relația cu jobul, într-un moment în care oboseala pusese stăpânire pe mine cumva și căreia îi sunt foarte recunoscătoare. Din acel moment, am decis că îmi sunt datoare mie, în primul rând, să imi iau viața în propriile mâini și să schimb ceva… Primul pas a fost renunțarea la acest job, care deși mi-a adus împlinire și satisfacții profesionale de-a lungul timpului a venit la pachet cu niște costuri semnificative pentru mine, în plan personal, și ajunsese să îmi afecteze și familia în ultimele luni (mai ales copiii). Nu a fost simplu, a fost un moment pe care l-am resimțit destul de dur, deși m-am bucurat de sprijinul soțului meu și nu regret nicio secundă această decizie. Știu că am făcut bine pentru mine și pentru familia mea și sunt convinsă că am încă multe de oferit și celor din jur.

Ce s-a întâmplat după acest moment?

Toate programele și proiectele minunate începute în gașca noastră de mămici puse pe treabă vor fi continuate, fără doar și poate. De asemenea, am în vedere dezvoltarea unui program de Viață sănătoasă: nutriție, educație sexuală, lifestyle și wellness, pentru adolescenți și adulți (13-14 ani+), cu accent pe fete și femei.

Gașca de mămici din care fac parte și-a propus să readucă semnificația jocului sănătos înapoi )) În această gașcă le includ și pe colegele mele din echipa restrânsă a podului, desigur, îndrăgite de toți copiii care ne vizitează. Ramona Marcoceanu, una dintre ele, vine cu drag în pod de 4 ani, încă de la începutul acestui proiect minunat. Între noi a fost mereu o conexiune aparte, și, deși timpurile în care trăim nu sunt cele mai blânde, avem speranța că ne vom regăsi în pod cu toții din nou cât de curând, în condiții de siguranță.
Atât Ramona, cât și eu, suntem dornice de a oferi informațiile pe care le deținem mai departe. Este adevărat că provocările perioadei curente nu sunt de neglijat. Menținerea stării de sănătate publică este prioritară. Cu bucurie, energie și dorința de a fi alături de copii în continuare, sunt convinsă însă că vom reuși să realizăm ceea ce ne-am propus. Nu mi-am formulat niciodată așteptări foarte mari și nici acum nu vreau să o fac, cu atât mai mult să le comunic. Sunt bucuroasă de ce am realizat până acum, observ că și beneficiarii acțiunilor noastre sunt la fel de mulțumiți și bucuroși, astfel încât este ok pentru mine.

Ce s-a întâmplat după acest moment?

M-am dedicat full-time educației… educației copiilor și a mea, înscriindu-mă la o serie de cursuri la care îmi doream demult să particip. Înainte cu 3 ani de acest moment, am înființat Asociația Lira Projects și am demarat primul proiect al asociației, unul personal și de suflet, Podul lui Sfredeluș, mai mult dintr-o joacă, în ideea de a strânge în jurul familiei noastre un grup de familii cu copii de vârstă apropiată cu primul meu băiețel, Tiberiu. El îndrăgea foarte mult compania altor copii. Această decizie a venit la scurt timp după moartea tatălui meu, eveniment care ne-a marcat destul de puternic pe toți cei apropiați lui și care m-a făcut să conștientizez mai mult importanța relațiilor din familie. Inițial, ideea era să ne facem prieteni, să facem tot soiul de activități cât mai interesante împreună, fără niciun obiectiv secundar, așteptări extraordinare sau să mă gândesc mai departe de ce ne-am propus să facem în săptămâna următoare. Spațiul este al familiei noastre, așa că nu aveam foarte multe limitări obiective. Am pornit de la această idee bazată cumva pe educația în familie, importanța acordării unui timp semnificativ și special copiilor noștri, atât de necesar și hrănitor sufletului nostru.

Deși de la idee la fapte a durat extrem de puțin, aproximativ 2 luni, nu m-am gândit niciodată că ar putea să nu meargă. Am avut mereu convingerea că ceea ce pornește din inimă nu are cum să nu meargă. Podul este un loc magic, din punctul acesta de vedere, cu o atmosferă intimă extraordinară și o energie aparte, apreciate de toți cei care i-au trecut pragul. Chiar și după ce am renunțat în 2019 la job, am decis să păstrez proiectul podului mic pentru a nu mă îndepărta de la scopul de la care am pornit acest proiect și a nu pierde ceva din ceea ce reprezintă azi podul petru toți cei care ne-au vizitat măcar o dată. Proiectul a inceput când Tiberiu avea 1 an și 7 luni, fratele lui, Ștefan, venind în pod încă din burtică 🙂 Amândoi au crescut cumva aici, din toate punctele de vedere, alături de câteva sute de alți copii care au venit săptămânal în pod în cei 4 ani de la deschiderea acestuia.

Nu am investit în jucării. Sunt câteva jucării din lemn în pod, educative, care ajută și ele la construirea diverselor abilități necesare la vârstă mică și la care, în general, copiii ajung după terminarea activităților pe care le creăm. Unele sunt chiar acoperite pe durata activităților pentru a nu le distrage atenția copiilor, deși am observat că activitățile sunt foarte atractive pentru ei și participă, e drept că fiecare în ritmul lui… cu pauze sau fără… Cel mai mult am investit și investesc în materialele necesare desfășurării activităților. În proporție de peste 90%, toate materialele sunt la vedere, astfel încât le facem copiilor și pe plac, dacă într-o zi vor să ne jucăm altfel și cu altceva decât ne propunem noi s-o facem… Este o poveste cu final deschis de fiecare dată. Îi ascultăm și de aproape fiecare dată se nasc noi idei și posibilități de joacă.

Am inclus în programul nostru până acum activități de muzică și limbă engleză, activități de joc și mișcare, activități de dezvoltare de vocabular, lectură de grup, activități tip Montessori și experiențe senzoriale unice, inclusiv spectacole de teatru, special create pentru copii 1-3 ani. Mare parte din activități pot fi reproduse și acasă, astfel încât părintele pleacă acasă și cu un kit de instrucțiuni de joacă sănătoasă.

Din 14 martie 2020 activitățile în offline au fost amânate, rămânând alături de copii doar audio sau, prin intermediul părinților, cărora le-am mai oferit idei de activități posibil de dezvoltat acasă prin intermediul paginii noastre de Facebook. Am susținut în perioada de izolare din primăvara anului trecut activități zilnice gratuite de lectură interactivă și creativitate prin joc pentru un grup de copii de 5 ani, norocoși că ne-am avut împreună sprijin într-o perioadă deloc ușoară, pentru a crea timp părinților care au lucrat de acasă în acest timp.

Ce aduce viitorul pentru Podul lui Sfredeluș?

La 5 ani de la înființare și după 1 an de pauze intermitente în offline, Podul lui Sfredeluș și-a redeschis porțile pentru a-i primi înapoi pe toți cei de care am fost despărțiți atâta vreme. Seriile îndrăgite de activități au fost reluate cu mai multe grupe de copii și am adăugat în portofoliu și o serie de activități în limba engleză, Play with me, alături de Angelica Ion. Ne bucură deschiderea oamenilor și dorința acestora de a participa iar la activitățile din pod. Vestea redeschiderii podului a fost primită cu multă bucurie și fiecare nouă întâlnire este prilej de joacă seminficativă petrecută cu energia cunoașterii și elanul explorării curioase a tuturor activităților îndrăgite de cei mici și de cei mari, deopotrivă.

În încheiere, ca de obicei, îndemnul meu rămâne același pentru toți părinții: să creăm amintiri frumoase alături de copiii noștri! Cumva această perioadă este o fereastră de oportunitate unică poate în viața noastră spre a beneficia de mai mult timp de calitate în familie.

Podul lui Sfredelus

Educația în IT si programare – beneficii extrașcolare

Părinții se confruntă cu un echilibru greu de obținut între cum pot asigura timp suficient pentru copii să se joace inocent și nestructurat dar în același timp să-i pregătească pentru competiția din viitor? Această întrebare este una veche, care a fost complicate in zilele noaste de COVID-19.

Programarea pentru copii încurajează obiceiuri mentale bune

Învățarea programării implică utilizarea diferitelor abordări de rezolvare a problemelor. Într-un fel, îi obligă pe elevi să gândească logic de la un pas la altul pentru a atinge un obiectiv cum ar fi o aplicație, un site, un video creat de ei.

Subiectele STEM – știință, tehnologie, inginerie și matematică – sunt considerate „de bază”, deoarece tipurile de gândire necesare lor pot fi aplicate in multiple domenii de activitate pe parcursul vieții. Desigur și studierea unor discipline precum literatura este de neprețuit! Lectura este importantă în sine cât și pentru creativitatea și empatia pe care le poate dezvolta.

Totuși, subiectele STEM necesită un alt tip de organizare mentală. Practica în acest sens dezvoltă obiceiuri care pot fi folosite în nenumărate activități. Copii când vor începe să se gândească la alte activități în afara școlii, de la planificarea vieții lor sociale până la cea a carierei, își vor da seama că intuiția  de inginer este foarte binevenită.

Utilizarea reală a limbajelor de programare

IT Junior predă limbaje reale de programare pe care profesioniștii se bazează în fiecare zi, cum ar fi:

▪  Java
▪  C++
▪  Javascript
▪  HTML/CSS

Programatorii și inginerii, în general, au un tip special de relații între ei când vine vorba de abordarea comună în rezolvarea problemelor tehnologice. Cursurile de programare pentru copii pot dezvolta o perspectivă sănătoasă asupra gândirii critice într-un mod temeinic și logic. Indiferent dacă devin designeri profesioniști de jocuri video, studiază informatică sau cu totul altceva, cursurile de la IT Junior le vor construi copiilor o bază de abilități matematice și obiceiuri mentale pe care le vor folosi de acum înainte în școală și în viața de zi cu zi.

Înscrie-te AICI: https://itjunior.ro/programare-copii/ pentru cursurile de programare pentru copii cu vârste între 8-16 ani.

Terra Salin (Haloterapie)

Terra Salin reprezintă o salină artificială cu nebulizator performant de aerosoli salini uscați, deschisă în colaborare cu un medic specialist.

Terra Salin reprezintă o salină artificială cu nebulizator performant de aerosoli salini uscați, deschisă în colaborare cu un medic specialist.

Terra Salin reprezintă o salină artificială cu nebulizator performant de aerosoli salini uscați, deschisă în colaborare cu un medic specialist.

Ședințele de haloterapie durează 45 de minute. Microclimatul hipersalin produs de halogenerator este asigurat în două camere de terapie.

Ședințele de haloterapie durează 45 de minute. Microclimatul hipersalin produs de halogenerator este asigurat în două camere de terapie.

Ședințele de haloterapie durează 45 de minute. Microclimatul hipersalin produs de halogenerator este asigurat în două camere de terapie.

Halogeneratorul este un echipament medical avansat care menţine concentraţia de sare din încăpere constantă pe durata întregii şedinţe.

Halogeneratorul este un echipament medical avansat care menţine concentraţia de sare din încăpere constantă pe durata întregii şedinţe.

Halogeneratorul este un echipament medical avansat care menţine concentraţia de sare din încăpere constantă pe durata întregii şedinţe.

Haloterapia influențează simptomatologia aparatului respirator prin îmbunătațirea actului de respirație și senzația de eliberare a pacientului ca rezultat al creșterii productivității tusei și degajării pulmonare, reducerea puseelor infecțioase ale aparatului respirator datorită efectului bacteriostatic și, nu în ultimul rând, diminuarea edemului sinusal cât și la nivelul mucoasei respiratorii.

Haloterapia influențează simptomatologia aparatului respirator prin îmbunătațirea actului de respirație și senzația de eliberare a pacientului ca rezultat al creșterii productivității tusei și degajării pulmonare, reducerea puseelor infecțioase ale aparatului respirator datorită efectului bacteriostatic și, nu în ultimul rând, diminuarea edemului sinusal cât și la nivelul mucoasei respiratorii.

Haloterapia influențează simptomatologia aparatului respirator prin îmbunătațirea actului de respirație și senzația de eliberare a pacientului ca rezultat al creșterii productivității tusei și degajării pulmonare, reducerea puseelor infecțioase ale aparatului respirator datorită efectului bacteriostatic și, nu în ultimul rând, diminuarea edemului sinusal cât și la nivelul mucoasei respiratorii.

Haloterapia ajută imunitatea organismului datorită efectelor de stimulare a producţiei și de potenţare a efectelor macrofagelor şi fagocitelor.

Studiile extensive menţionează că, după efectuarea curei şi a şedinţelor de întreţinere săptămânale,  patologiile care apar ulterior au o durată de 5 ori mai scurtă, iar evoluția este net îmbunătățită.

Efectele după o şedinţă de haloterapie activă durează 24 ore iar după o cură, cu frecvenţa zilnică, durează 2-3 luni, spun studiile.

Haloterapia ajută imunitatea organismului datorită efectelor de stimulare a producţiei și de potenţare a efectelor macrofagelor şi fagocitelor.

Studiile extensive menţionează că, după efectuarea curei şi a şedinţelor de întreţinere săptămânale,  patologiile care apar ulterior au o durată de 5 ori mai scurtă, iar evoluția este net îmbunătățită.

Efectele după o şedinţă de haloterapie activă durează 24 ore iar după o cură, cu frecvenţa zilnică, durează 2-3 luni, spun studiile.

Haloterapia ajută imunitatea organismului datorită efectelor de stimulare a producţiei și de potenţare a efectelor macrofagelor şi fagocitelor.

Studiile extensive menţionează că, după efectuarea curei şi a şedinţelor de întreţinere săptămânale,  patologiile care apar ulterior au o durată de 5 ori mai scurtă, iar evoluția este net îmbunătățită.

Efectele după o şedinţă de haloterapie activă durează 24 ore iar după o cură, cu frecvenţa zilnică, durează 2-3 luni, spun studiile.

Pentru a întări imunitatea copiilor, este recomandată o cură salină de 7-10 şedinţe, efectuate în zile consecutive.
O şedinţă săptămânală de întreţinere a efectului antiinflamator şi pentru a curăţa mucoasele de eventualii agenţi patogeni.

Pentru a întări imunitatea adulților sunt recomandate 10-15 şedinţe. în funcţie de patologiile asociate şi de efectul dorit, frecvența ședințelor diferă la adulți.

Patologie cronică (astm, rinită, alergie, BPOC, etc) – o ședință la 2 sau 3 zile, timp de minim 3 luni.

Pentru a întări imunitatea copiilor, este recomandată o cură salină de 7-10 şedinţe, efectuate în zile consecutive.
O şedinţă săptămânală de întreţinere a efectului antiinflamator şi pentru a curăţa mucoasele de eventualii agenţi patogeni.

Pentru a întări imunitatea adulților sunt recomandate 10-15 şedinţe. în funcţie de patologiile asociate şi de efectul dorit, frecvența ședințelor diferă la adulți.

Patologie cronică (astm, rinită, alergie, BPOC, etc) – o ședință la 2 sau 3 zile, timp de minim 3 luni.

Pentru a întări imunitatea copiilor, este recomandată o cură salină de 7-10 şedinţe, efectuate în zile consecutive.
O şedinţă săptămânală de întreţinere a efectului antiinflamator şi pentru a curăţa mucoasele de eventualii agenţi patogeni.

Pentru a întări imunitatea adulților sunt recomandate 10-15 şedinţe. în funcţie de patologiile asociate şi de efectul dorit, frecvența ședințelor diferă la adulți.

Patologie cronică (astm, rinită, alergie, BPOC, etc) – o ședință la 2 sau 3 zile, timp de minim 3 luni.

Beneficiile jocului în natură

Roald Dahl spunea: ’’Cu cât le permiți copiilor  își asume mai multe riscuri, cu atât învață mai bine  își poarte singuri de grijă.’’

Roald Dahl spunea: ’’Cu cât le permiți copiilor  își asume mai multe riscuri, cu atât învață mai bine  își poarte singuri de grijă.’’

Roald Dahl spunea: ’’Cu cât le permiți  copiilor  își asume mai multe riscuri, cu   atât învață mai bine  își poarte singuri de grijă.’’

Beneficiile experiențelor (de înalta calitate) oferite de învățarea în aer liber devin rapid evidente atunci când copiilor li se oferă posibilitatea de a lua parte la activități în care riscurile sunt evaluate în detaliu, dar nu fără a întâmpină greutăți.

Beneficiile experiențelor (de înalta calitate) oferite de învățarea în aer liber devin rapid evidente atunci când copiilor li se oferă posibilitatea de a lua parte la  activități în care riscurile sunt evaluate în detaliu, dar nu fără a întâmpină greutăți.

Beneficiile experiențelor (de înalta  calitate) oferite de învățarea în aer liber devin rapid evidente atunci când copiilor li se oferă posibilitatea de a lua parte la  activități în care riscurile sunt evaluate în  detaliu, dar nu fără a întâmpină greutăți.

Studiul în aer liber oferă numeroase avantaje, dintre care enumerăm:

  • Îi ajută pe copii  dezvolte o gândire reflexivă
  • Oferă copiilor posibilitatea de a deveni capabili  identifice pericolele și riscurile reprezentate de acestea
  • Ajută la dezvoltare rezistenței și creșterea adaptabilității în circumstanțe adverse ocazionale
  • Încurajează gândirea holistică a copiilor
  • Dezvoltă dragostea, aprecierea, respectul pentru natură și pentru toate ființele vii
  • Învață copiii  aibă grijă de mediul înconjurător și de importantă  protejării acestuia
  • Încurajează dezvoltarea conștiinței de sine, a încrederii și respectului față de propria persoană
  • Încurajează dezvoltarea abilităților de comunicare și colaborare
  • Ajută la o dezvoltare motrică brută, dar fină
  • Amplifică iubirea pentru natură și pentru activitățile  desfășurate în aer liber

Studiul în aer liber oferă numeroase avantaje, dintre care enumerăm:

  • Îi ajută pe copii  dezvolte o gândire reflexivă
  • Oferă copiilor posibilitatea de a deveni capabili  identifice pericolele și riscurile reprezentate de acestea
  • Ajută la dezvoltare rezistenței și creșterea adaptabilității în circumstanțe adverse ocazionale
  • Încurajează gândirea holistică a copiilor
  • Dezvoltă dragostea, aprecierea, respectul pentru natură și pentru toate ființele  vii
  • Învață copiii  aibă grijă de mediul înconjurător și de importantă  protejării  acestuia
  • Încurajează dezvoltarea conștiinței de sine, a încrederii și respectului față de propria persoană
  • Încurajează dezvoltarea abilităților de comunicare și colaborare
  • Ajută la o dezvoltare motrică brută, dar fină
  • Amplifică iubirea pentru natură și pentru activitățile  desfășurate în aer liber

Studiul în aer liber oferă numeroase avantaje, dintre care enumerăm:

  • Îi ajută pe copii  dezvolte o gândire reflexivă
  • Oferă copiilor posibilitatea de a deveni capabili  identifice pericolele și riscurile reprezentate  de acestea
  • Ajută la dezvoltare rezistenței și creșterea adaptabilității în circumstanțe adverse ocazionale
  • Încurajează gândirea holistică a copiilor
  • Dezvoltă dragostea, aprecierea, respectul pentru natură și pentru toate ființele vii
  • Învață copiii  aibă grijă de mediul înconjurător și de importantăprotejării acestuia
  • Încurajează dezvoltarea conștiinței de sine, a încrederii și respectului  față de propria persoană
  • Încurajează dezvoltarea abilităților de comunicare și colaborare
  • Ajută la o dezvoltare motrică brută, dar fină
  • Amplifică iubirea pentru natură și  pentru activitățile desfășurate   în aer liber 

Studiul în natură implică complexitate, include descoperirea, experimentarea, învățarea și conectarea cu aceasta, dar și participarea la activități de mediu sau aventură.

Învățarea în aer liber trebuie  cuprindă transformarea cunoștințelor, abilităților, atitudinilor și comportamentelor prin implicare directă în activități desfășurate în  acest mod, pentru beneficiul personal și social al individului, familiei, societății și planetei.

Studiul în natură implică complexitate, include descoperirea, experimentarea, învățarea și conectarea cu aceasta, dar și participarea la activități de mediu sau  aventură.

Învățarea în aer liber trebuie  cuprindă transformarea cunoștințelor, abilităților, atitudinilor și comportamentelor prin implicare directă în activități desfășurate   în acest mod, pentru beneficiul personal și social al individului, familiei, societății și planetei.

Studiul în natură implică complexitate, include descoperirea, experimentarea, învățarea și conectarea cu aceasta, dar și participarea la activități de mediu sau   aventură.

Învățarea în aer liber trebuie  cuprindă  transformarea cunoștințelor, abilităților, atitudinilor și comportamentelor prin  implicare directă în activități desfășurate   în acest mod, pentru beneficiul personal și social al individului, familiei, societății și planetei. 

Cercetările arată că oamenii beneficiază de educația primită în natură, indiferent de domeniul de activitate alesaceastă oferind un mod extrem de eficient de abordare a unora dintre provocările cheie ale societății:

  • La nivel global: favorizarea unei conexiuni care să conducă la   respectarea și îngrijirea lumii naturale, la aprecierea biodiversității, a durabilității și a comportamentelor pro-mediu
  • La nivel de societate: dezvoltarea unui sentiment al locului care   ducă la o mai mare implicare a comunității și la o apreciere realistă a oportunităților disponibile pentru a trăi, învăța și lucra în acea zona.
  • La nivel interpersonal: oferă un cadru sigur de susținere pentru îmbunătățirea abilităților sociale, de apreciere a diferențelor de valoare. Încurajeaza relațiile iubitoare semnificative între generații, care determina toleranța, respect și bunătate.
  • La nivel intrapersonal: implicarea în natură și mediu pentru o bună sănătate, bunăstare și conexiune cu acestea, lucru care va duce la obținerea pe   tot parcursul vieții a competențelor necesare traiului în aer liber. Dezvoltarea caracterului, a rezistenței, asumarea riscului pozitiv.

Cercetările arată că oamenii beneficiază de educația primită în natură, indiferent de domeniul de activitate alesaceastă oferind un mod extrem de eficient de abordare a unora dintre provocările cheie ale societății:

  • La nivel global: favorizarea unei conexiuni care să conducă la respectarea și îngrijirea lumii naturale, la aprecierea biodiversității, a durabilității și a comportamentelor pro-mediu
  • La nivel de societate: dezvoltarea unui sentiment al locului care   ducă la o mai mare implicare a comunității și la o apreciere realistă a oportunităților disponibile pentru a trăi, învăța și lucra în acea zona.
  • La nivel interpersonal: oferă un cadru sigur de susținere pentru îmbunătățirea abilităților sociale, de apreciere a diferențelor de valoare. Încurajeaza relațiile iubitoare semnificative între generații, care determina toleranța, respect și bunătate.
  • La nivel intrapersonal: implicarea în natură și mediu pentru o bună sănătate, bunăstare și conexiune cu acestea, lucru care va duce la obținerea pe tot parcursul vieții a competențelor necesare traiului în aer liber. Dezvoltarea caracterului, a rezistenței, asumarea riscului pozitiv.

Cercetările arată că oamenii beneficiază de educația primită în natură, indiferent de domeniul de activitate alesaceastă  oferind un mod extrem de eficient de abordare a unora dintre provocările cheie ale societății:

  • La nivel global: favorizarea unei conexiuni care să conducă la   respectarea și îngrijirea lumii naturale, la aprecierea biodiversității, a durabilității și a comportamentelor pro-mediu
  • La nivel de societate: dezvoltarea unui sentiment al locului care   ducă la o mai mare implicare a comunității și la o apreciere   realistă a oportunităților disponibile pentru a trăi, învăța și   lucra în acea zona.
  • La nivel interpersonal: oferă un cadru sigur de susținere pentru îmbunătățirea abilităților sociale, de apreciere a diferențelor de valoare. Încurajeaza relațiile iubitoare semnificative între generații,   care determina toleranța, respect și bunătate.
  • La nivel intrapersonal: implicarea în natură și mediu pentru o bună sănătate, bunăstare și conexiune cu acestea, lucru care va  duce la obținerea pe tot parcursul vieții a competențelor necesare traiului în aer liber. Dezvoltarea caracterului, a rezistenței, asumarea riscului pozitiv. 
Scroll to Top